Wij zoeken een wakkere marketeer

Sta jij iedere ochtend vol energie en goede ideeën op?

Het Laagland zoekt een ondernemende en creatieve collega voor de afdeling Marketing (0,8 fte) m/v/x

 

Over Het Laagland
Het Laagland maakt als professioneel theatergezelschap gericht op jongeren en kinderen al twintig jaar theater waar je van groeit. Vanuit onze thuisbasis het Toon Hermans Theater in Sittard-Geleen, touren onze voorstellingen langs theaterzalen door heel Nederland en ver daarbuiten. In Limburg spelen we behalve op professionele podia ook op locatie, in de klas, de gymzaal, in onze eigen mobiele theatertrailer of in de wijk vanuit onze maatschappelijke werking. We moedigen kinderen én volwassen aan hun eigen drijfveren te ontdekken en op hun veerkracht te vertrouwen. Onze missie is inclusief: we gunnen ieder kind, ieder mens de ervaring dat je ertoe doet en dat je gezien en gehoord wordt zoals je bent. Het Laagland wordt structureel ondersteund door OCW, Provincie Limburg en gemeente Sittard-Geleen. Ons gezelschap past de codes fair practice, cultural governance en diversiteit & inclusie actief toe. Vandaar ook dat we kandidaten die onze diversiteit met hun (bi)culturele achtergrond kunnen versterken, van harte uitnodigen te solliciteren.

Bij Het Laagland ben je in goed gezelschap. We kennen weinig hiërarchie, er is veel vrijheid om je functie zelfstandig vorm te geven en we nemen stagiaires net zo serieus als onze gastregisseurs. We vormen een hecht team dat in normale tijden dagelijks samen luncht in onze huiskamer.

Ondernemende marketeer

Het Laagland heeft juist in dit covid-tijdperk behoefte aan versterking van de afdeling marketing. De connectie met ons publiek, rechtstreeks of via de podia waar we optreden, staat immers onder druk. We zoeken extra slagkracht om onze online zichtbaarheid uit te breiden en ons publieksbereik op nieuwe manieren te bevorderen. Je bent die ambitieuze, ondernemende en creatieve collega die energie krijgt van deze uitdaging en voldoening haalt uit het werven van (nieuw) publiek en volle zalen.

Dit ga je doen:

  • Ontwikkelen, coördineren, uitvoeren en bewaken van marketingdeelplannen en campagnes voor de voorstellingen van Het Laagland.
  • Het proactief stimuleren van de kaartverkoop bij theaters of festivals waar voorstellingen van Het Laagland te zien zijn.
  • Het ontwikkelen van een contentplanning op basis van marketingplannen en deze uitvoeren op sociale media, nieuwsbrieven, pers/nieuwsberichten en website.
  • Het coördineren en analyseren van en anticiperen op online marketing, zoals Google Adwords en display campagnes.

Dit breng jij mee:

  • Je hebt een gedegen werkervaring als marketeer in een professionele organisatie.
  • Je hebt een vlotte pen en hebt kennis van SEO.
  • Je bent goed thuis in online marketing en werkt graag met nieuwe, online- en sociale media.
  • Je hebt een afgeronde HBO-opleiding, bijvoorbeeld Communicatie, Media & Entertainment of Commerciële Economie (marketing management).
  • Affiniteit met de theatersector is een pré.
    Je bent woonachtig in de regio Zuid-Limburg of hebt zin om je hier te vestigen.

Dit ben jij:

  • Proactief en ondernemend.
  • Accuraat, zelfstandig en enthousiast.
  • Communicatief vaardig.

Wij bieden jou:

  • Een uitdagende baan in een inspirerende werkomgeving en een collegiaal team
  • Salariëring en arbeidsvoorwaarden conform CAO Toneel & Dans, schaal 6
  • Een jaarcontract met de intentie van een vast dienstverband

Contact
Stuur je motivatie met CV uiterlijk 14 januari aanstaande naar sollicitatie@hetlaagland.nl t.a.v. Simone Mager, algemeen directeur. Ga in je brief vooral in op een creatief marketingresultaat dat je hebt bereikt en waar je trots op bent.

Voor meer informatie kan je contact opnemen met Loes van Oort, coördinator Marketing, via loes@hetlaagland.nl.

De eerste gesprekken vinden plaats op 24 & 25 januari aanstaande.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.