Recensies DE KLEINE COWBOY

Reacties van bezoekers en vakmedia

Na de première kijken we met gespannen interesse uit naar de reacties van onze bezoekers en de vakmedia. De reacties op DE KLEINE COWBOY zijn...

Dagblad De Limburger: 4 sterren - 02.10.2017

"Alle ruimte voor de fantasie in het wilde westen. Een uiterst amusant en intrigerend uurtje theater. Alleen al vanwege het fantasierijke spel met een tiental metalen schragen, die onder de handen van de acteurs moeiteloos in de complete veestapel van een boerderij veranderen, daarna in een trein, een galopperend paard, een saloon, een tent... En vanwege de soundmachine, die een windvaantje levensecht piepend heen en weer laat wiegen in de avondbries, en een mals regenbuitje bijna op de huid voelbaar maakt."

De Theaterkrant: 3 sterren - 02.10.2017

"Het leukste aan de voorstelling is hoe het vormgegeven wordt. Het thema ruwe bolster, blanke pit lijkt de leidraad van het concept en de regie van Lennart Monaster. Die buitenkant is avontuurlijk: bijna van dorst omkomen in de woestijn, schuilen in een tentje tijdens een enorme regenbui, boven op een rijdende trein lopen. Maar cowboy Boy doet nergens stoer. Nooit doet hij zich niet moediger voor dan hij is. Hij blijft zichzelf. En maakt toch allerlei avonturen mee."

Het Parool: 3 sterren - 27.10.2017

"Cowboys, indianen en veel verbeelding. Kinderen zien de kleine cowboy struinen door de grote wereld, maar ze zien óók de making of van het stuk. Inkapbare schragen verbeelden de veestapel van een boerderij en met een ingenieuze geluidenmachine toveren de acteurs als een levend geluidsdecor elke denkbare klank tevoorschijn."

De Cultuurbarbaartjes: 3 sterren - 31.10.2017

"De Kleine Cowboy spreekt tot ieders verbeelding. Deze voorstelling voor 4+ (maar zeker ook voor oudere kinderen geschikt) is een visueel, fantasierijk plaatje. De vormgeving van Douwe Hibma trekt de juiste aandacht, zonder af te leiden van het verhaal of het spel. Verwacht geen tekstuele uitleg, maar dat is ook niet nodig. In elke scène is meteen duidelijk wat zich hier gaat afspelen.... een stekelige cactus die alleen maar een (onmogelijke) omhelzing wil, de sheriff met een Trumpiaanse motivatiespeech of de denderende geluidsloops - en effecten maken dat deze nieuwe voorstelling van Het Laagland 50 minuten lang je aandacht vasthouden. (en menig kind leeft intens mee)."

Susan Beckers, moeder van Allard (4):

"Mijn zoontje ging helemaal op in de voorstelling. Als de acteurs op een paard galoppeerden, galoppeerde Allard mee. De geluiden en effecten, die de acteurs op het toneel produceren, zijn heel gaaf."

Maureen Spelthaen, moeder van Kyra (15):